צרפת

Print Friendly, PDF & Email

הפוסט המקורי מ 18 אוקטובר, 2009

נתש"ג (נמל התעופה על שם שרל דה גול)

רכב פורד, גדול מבחוץ ופחות מבפנים (הסתבר שהוא 4X4 – אבל רק לאחר שסיימנו את הטיול), מחכה לנו בשדה.

ה GPS מדבר גרמנית זהו מקורו של הרכב, חיש קל אנו מסיבים לאנגלית ואחרי מספר ניסיונות מוצאים היכן הסטרטר (נפרד , כמו פעם) והנה כאן גם ההילוך

האחורי.

זהו; אנו יוצאים לכוון נורמנדי: תמי אנכי יהודית ומוטי.

כמו בקומדיות, למרות ה GPS , מוצאים עצמנו חגים שוב ושוב מסביב ל"נתבג" שבים למקום ממנו יצאנו.
לאחר ההקפה השלישית אנו משוגרים סוף סוף לדרך.

היעד הראשון ג΄יברני מקום שהותו של הצייר קלוד מונה. מוזיאון נחמד ולידו גן מטופח מרהיב עם מקווי מים וחבצלות מים אותן צייר בהקפדה.

מסתובבים מצלמים וכבמגע קסם נעלמים להם ענני הגשם הקלים ושמש נעימה מבצבצת.

מלון ב Thurey Harcoure – בן ,יש מקום כזה בנורמנדי

המלון המשפחתי שנבחר ע"י מוטי הוכיח עצמו ,למעט המעלית שאיננה . מסתבר לנו שהמסעדה מנוהלת ע"י שף מקצועי ואשתו מנהלת את עניני המלון ביד רמה.

השרות במסעדה מושלם על פי כל כללי הטכס והאוכל לעילא ולעילא , בין שזוג אחד בלבד ישוב לשולחן ובין שהמסעדה מלאה.

הצלחה מלאה בשני הלילות שבהם שהינו.

חופי הפלישה – חוף אומהה

גם צפייה בסרטים וקריאה בספרים על ה DAY D , לא הכינו אותי לחוויה של הביקור, דווקא בבית הקברות האמריקאי שליד החוף ולא למראה המצוקים והביצורים,

דווקא כאן.

שורות שורות ארוכות של ציוני קברים (אלפים) ניצבים להם הצלבים מנומרים פה ושם במגן דוד ומזכירים את הקרב הנורא שהתחולל כאן ביוני 1944 בין הכוחות
האמריקאים והבריטים לבין קווי הביצורים של הגרמנים.

שקט של בתי קברות גן מטופח הנשקף לים ממנו הגיחו באותו בקר, מצמרר.

מונט סן מישל

בהמשך על קו החוף אתר התיירות המקסים מונט סן מישל , טירה על אי מחובר ליבשה ע"י כביש גישה על גבי סוללה שבעת השפל מתחבר ליבשה חיבור של "קבע"

הגענו אחר הצהריים כשלוש שעות לפני הגאות שלא המתנו לה, סיור קצר במקום מנוחה בבית קפה ויאללה חזרה למלון.

לעצמי אמרתי בודאי יימצא אי שם סרטון קצר ב YOUTUBE המתעד גאות ושפל סביב האי , לצערי לא מצאתי משהוא בדיוק כזה אבל הסרטון מהרשת מספיק טוב.

הכשוף של פריז

לפריז הגענו בערב , גם כאן מלון בטווח של כ 100 מטרים מתחנת מטרו , ממוקם במעין חצר פנימית Cite Bergere , מסביב בתי אוכל ובתי קפה מקום מעולה

לשהות של כשבוע ימים.

ליד המלון ה"פולי ברג΄ר" , מהוהה וחבוט כאותם בתי קולנוע

נטושים ניצב לו בנוף העירוני , ורק תבליטי הארט דקו על קירותיו ובבית הקפה הניצב מולו מזכירים את ימיו הזוהרים יותר.

יום שני החלטנו לנסוע למוזיאון מדע שמוטי אהב בביקורו הקודם להוותנו מצאנו את המקום סגור בעצם תמיד כך הלוא יום שני היום – טוב אז הצטלמנו.

למחרת נסענו לעיר ה"מודרנית "לה דפנס" בניני הייטק של חברות גדולות מרכז קונגרסים וכמובן ריבוע ענק בנוי (כל צלע כ 100 מטר ) וממנו למעלה בקו ישר שדרות

השנס דליזה ושער הניצחון.

המשכנו למרכז פומפידו ואבוי גם כאן למרות שזהו יום ג סגור!

למחרת ראינו פרסום על תערוכה של הצייר ברויגל במוזיאון קטן . למחרת מיהרנו למוזיאון ארמון קטן ויפה, שמחנו על כך שאנו ראשונים נכנסנו ועברנו את כל חדרי

המוזיאון ולברויגל אין זכר , טוב בודאי נמצא את הציורים בחדר הבא עוד אנחנו חושבים כך והנה השלמנו את הסיבוב ואנו בכניסה, היכן ברויגל אנו שואלים קצרי רוח.

התשובה שהתערוכה תיפתח בעוד יומיים נראית כבר כהמשכו של מזל הביש שפקד אותנו .

ככה סתם נשרפו לנו 50 יורו לזוג – לכאן לא נחזור!

למחרת יהודית ומוטי נואשו, תמי ואנכי ממהרים למוזיאון פיקאסו, בשערי המוזיאון הודעה קצרה המוזיאון נסגר לשיפוצים לפני כשבוע ויפתח שנית בשנת 2012 , כמה

מנחם.

זהו ,מספיק. שבנו למרכז פומפידו שבו ידענו שלמחרת הדלתות תהינה פתוחות לתערוכה שבמרכזה נשים כיוצרות שאך פריטים מעטים מתוכה מצאו חן בעיני

הנה כמה דוגמיות.

וכמובן יוצרת ישראלית וסבל הכיבוש בדמות גלגל הולה הופ מתיל דוקרני

סרטון על התערוכה כאן:

למזלם של התיירים באותה עת התכנון שלנו לא כלל ביקור במוזיאון הלובר, מי יודע איזו השבתה הייתה מקדמת את פנינו לו עשינו כן.

וכתמיד מחוץ למוזיאון אמני רחוב וקבוצות עושים חגיגה, הפעם
זמרים ונגנים ממונגוליה שרים ב"אוברטון" מין צליל משונה שפיהם

מפיק דומה לכלי נגינה כלשהוא, מופלא בהתחלה אך מונוטוני ומשעמם די מהר (לטעמי).

חלק גדול מההנאה בשהותנו הפעם בפריז הייתה בידיעה שאנו אדונים לזמנינו לא עוד הצורך לראות את אתרי התיירות כמו מגדל אייפל הוטל דה אינווליד שער

הניצחון ועוד; כל אלה נצפו כבר בפעמים קודמות; הנחנו להם והם הניחו לנו.

כמו בלונדון, גם במטרו פה ושם רגעי נחת מנגנים מקצועיים המקדמים הופעה שלהם

במנהרות המטרו

משבר?

מה מקור הזיקה הזו של הצרפתים לאוכל טוב מניין הידע המולד וההתעניינות בטיב ומקור הגבינה והיין העולה על שולחנם? למראה התור הארוך שהשתרך לו מול

מה שנראה כמסעדה ממש קרוב למלון לא היססנו ולמחרת הקדמנו והתייצבנו בתור מוקדם בטרם היאסף ההמון.

להפתעתנו מצאנו עצמינו באולם גדול, מעוצב בסגנון הארט דקו שהיושבים מצורפים ע"י המלצר ה"ממלא שולחנות" , קצת דומה לאולמות האכילה נטולי ההידור

שבואנוס איירס שכה חיבבנו.האוכל "בסדר" , לא מיוחד אך המחירים זולים יחסית.כן גם לכאן הגיע המשבר והמחיר מסביר את התורים.

ידיעה בטלביזיה המקומית על עובדת חברת טלקומוניקציה גדולה שהתאבדה ועליה במקרי התאבדות באותה חברה לאחרונה על רקע הפרטה צפויה וחשש

מאיבוד משרות.

גנים ושווקים

מצאנו שאין מרגיע כגנים גני טילרי גני לוכסנבורג , מגוון של אנשים מגיעים למנוחה קלה בייחוד עם מזג אויר נוח כפי שהיה וכך עשינו גם אנו.

בכל הגנים מה שקרוי "ריהוט גן" מברזל מעוצב, כסאות שניתן לגררם מכאן לכאן. מה היה עולה עליהם בארצנו הקדושה אני תוהה מייד בשובי ארצה, למראה צילום

של תהליך "אלים" שעבר על ספסלי אבן בגן חיפאי :

בלי שווקים, בעיקר שווקי פשפשים אי אפשר. בסוף השבוע מיהרנו לכמה מהם בקצוות השונים של העיר שניים מהם היו שווקים של ביגוד וסדקית אחד מהם כלל

איזור של "עתיקות" אך במחירים לא מתאימים ורק האחרון שבהם; אותו אחד שאהבנו גם בביקור הקודם לא הכזיב זהו שוק

בתפאורה הקיימת

ואיש אינו יודע את מקום המצאם עד היום.

בבוקר הטיסה לארץ, נפרדנו מהתוכי שבלובי המלון.